Heb je een vraag? Neem contact op!

Marieke Politiek – Frans van der Horst

De Nederlandse vakantiemarkt – trends en ontwikkelingen (NL)
De laatste trends en resultaten uit het grootschalige ContinuVakantieOnderzoek 2018. We bespreken de ontwikkeling van de totale markt als die voor specifieke bestemmingen en segmenten. Speciale aandacht is er voor het vakantiegedrag van specifieke doelgroepen.

The Dutch holiday market – trends and developments (ENG)
Latest trends and developments from our large scale consumer study on holiday behaviour of the Dutch. We will discuss developments of the total market as well as for specific destinations and segments. We will also give insights into certain consumer segments.

Marieke Politiek

Directeur NBTC-NIPO Research

Marieke is in 2004 afgestudeerd aan de Wageningen Universiteit, waar ze consumentenwetenschappen studeerde met een specialisatie in recreatie en toerisme. Inmiddels is ze al meer dan 12 jaar werkzaam bij NBTC Holland Marketing, op dit moment in de rol Van Team Lead Intell & Insights. Daarnaast is ze Directeur bij NBTC-NIPO Research. Met haar kennis van de Nederlandse vakantiemarkt en ervaring met marketingonderzoek helpt ze bestemmingen zich zo goed mogelijk te positioneren op de Nederlandse markt.

In 2004, Marieke graduated from Wageningen University, where she studied consumer sciences, specialising in recreation and tourism. She has been working at NBTC Holland Marketing for over 12 years now, currently in the role of Team Lead Intell &Insights. But is also Director of NBTC-NIPO Research. With her extensive knowledge of the Dutch holiday market and experience in marketing research, she helps destinations to position themselves in the best possible manner in the Dutch market.

Frans van der Horst

Directeur NBTC-NIPO Research

Frans werkt ruim 15 jaar in marketing research in tal van sectoren waaronder de toeristische industrie. Zijn passie is het begrijpen van consumentengedrag en hoe aanbieders van diensten en producten beter op behoeften kunnen inspelen. Waardoor die aanbieders succesvoller worden.

Frans has been working in market research for over 15 years, servicing clients from different sectors, also in Tourism. His passion is understanding consumer behaviour and the way organisations can adjust their offer to the needs of the consumers. Making organisations even more successful.